Kollégáink
Arató Péter
Arató Péter vagyok, 2013 óta - először önkéntesként, majd a Gyerekesély programban - a Máltai Szeretetszolgálat munkatársa. Munkám során legelemibb élményem a figyelemhiányos környezetből érkező gyerekekkel való kapcsolat építése - történjen akár játszóházon, örömzenéléskor vagy közös kiránduláson. Tapasztalatom, hogy minden feléjük irányított figyelem sokszorosan megtérül. 2015-től dolgozom a Máltai Szimfónia programban: a zenetanítás mellett több videós munkával, hangszerbarkácsolással, gyerekeknek szóló rádióműsorkészítéssel és más, érdekes feladatokkal is foglalkoztam. Főként rézfúvós hangszereket tanítok, 2017-től a kaposvári szentjakabi cigánytelepen, emellett gitározok, citerázok, furulyázok, cajonozok - épp melyik helyszínen járok. Jelenleg a Dél-Dunántúli Régió mentoraként próbálom a kollegáimmal és a sokszínű csapatokkal a nagybetűs Közös-t megalkotni.
Báder Ernő
Családomban az ötödik zenész generációt képviselem. Négyéves koromban kezdtem el zenét tanulni, nyolc éves koromtól a Rajkó zenekarban nevelkedtem ahol bejártam az egész világot. Farkas Gyula díjas, Heves megyei príma díjas, Parlamenti kitüntetett, Heves megye kulturális nagykövete, prímás-előadóművész, a Máltai Szimfónia mentortanára, művészeti vezetője vagyok. 2014-től dolgozom a Máltai Szimfónia Programban. Személyes küldetésem, hogy a fiataloknak megmutassam és elhitessem, nem számít honnan jöttél és milye a bőröd színe! Kitartással, szorgalommal és befektetett munkával nincsenek lehetetlenek! Testközelből láttam és éreztem, hogy a zenének mekkora ereje van és hogy valóban sorsokat képes megfordítani. Nekem nagyon sokat adott a zene, szeretnék amennyit csak tudok visszaadni belőle úgy, hogy a gyerekeknek segítek és példát mutatok ! “A zene felemel” Azért lett a szívügyem ez a program, mert itt jó adni, viszont többet kapok vissza mint adok a gyerekeknek! Boldogsággal és büszkeséggel tölt el az elmúlt kilenc év visszaigazolása a gyerekek változásában, eredményeikben, kitartásukban és céljaik elérésében! Aki zenét tanul, az gyakorol, aki gyakorol, az koncentrál, aki zenekarban zenél, az alkalmazkodik másokhoz, és megtapasztalja a közös munka erejét. Számomra az egyik legcsodálatosabb érzés, amikor közösen állhatunk fel a színpadra, mint egy csapat – mint egy család. Mindenki koncentrál mindenki figyeli a másikat és segíti ha szükség van rá! Közösen készülünk, közösen állunk a színpadon, közösen zenélünk, közösen tapsolnak meg mindannyiunkat és KÖZÖS A SIKERÉLMÉNY! Hálás vagyok a Jóistennek hogy a Máltai Szimfónia Programban dolgozhatok .
Bánhalmi Zsolt
Határozott vízióval érkeztem 2020 novemberében a Szimfónia programba. Célom, hogy eszközt, bátorítást, példát, figyelmet adjak a gyerekeknek. Munkám a folyamatos „önellenőrzés” is, hogy ezen célokat hitelesen tudjam képviselni. A zene erő, menedék, kihívás, elillanó örökkévaló, intimitás. Hiszek a zene összekötő erejében. Hiszek abban, hogy a zene, mint eszköz és mint út, segítségére van az egyénnek és a közösségnek is. Hiszek abban, hogy a zenében oldódás, mint az abszolút jelenben lét közelebb visz minket ahhoz a végtelenhez, amit a mindennapjaink zaja oly sokszor elnyom. Hiszek az improvizációban, a kereteken belüli szupportív szabadság létében, amit számomra a flamenco stílus és közösség ajándékozott. Ez a szupportív szabadság, a flamenco sajátos szabályrendszerén belül egymás biztatását jelenti. Ennek felismerése segített abban, hogy ezt a zenén kívül is fel tudjam fedezni és ismerni, így végső soron hasznára vált a világlátásomnak. Ennek biztos tudatában állok a kihívások előtt, ezt igyekszem átadni ott, ahol a világlátás még képes képlékeny lenni. Erőmet a saját tapasztalataimból merítem, amiket a visszajelzések és azok hiányai formáltak. Annak ellenére választottam a zenei pályát, hogy sokszor hallottam: „Fiam, a híd alatt fogsz aludni!”. Saját félelmeikkel elbizonytalanították (azok, akiknek szava fontos volt) a formálódó fiatal embert, engem. Ezt az akkori gyermeket, fiatal embert szeretném megszólítani, úgy érzem a munkám során adódhat rá lehetőségem.
Berki László
Berki László vagyok a Máltai Szimfónia Nógrád megyei koordinátora. 2020 októbertől dolgozom a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnál. Munkakörömbe tartozik a régióban zajló Szimfónia foglalkozások, Szimfóniás koncertek összejövetelek szervezése, szakmai segítsége, a tanárokkal, iskolákkal, közreműködő szervezetekkel, jelenlétházakkal való kommunikáció és problémamegoldás és mind ezek adminisztrációja. Emellett hegedű és gitár hangszereken való játékot is tanítom a gyerekeknek. Zenészként és családapaként nagyon sokat jelent számomra a munkám és nagyon élvezem a gyerekekkel való találkozást örömzenéléseket, az izgulós koncertekre való felkészülést , és amikor az utolsó pillanatban a nagy drukkot látom a gyerekek szemében, majd a nagy megkönnyebbülést és a siker örömét. Ilyenkor magamra emlékeztetnek, hogy honnan jöttem . Rengeteg ilyen közös élmény van a koncertekről, próbákról, és a foglalkozásokról egyaránt és remélem minél több ilyen élményt tudunk megélni közösen a gyermekekkel.
Fáy Ádám
Fáy Ádám vagyok, a Máltai Szimfónia borsodi mentora. Szeretem a munkámat, mert valami olyasmit csinálhatok amit nagyon hasznosnak és fontosnak gondolok. Ráadásul a munkám során rengeteget tanulhatok a gyerekektől. Ez szuper! Személyes célom a programban résztvevő gyerekek életében minél jobban jelen lenni, és ebben óriási segítség nekem a gitár. Hiszek abban hogy ez a jelenlét, a tanítás és az együtt muzsikálás, az emberként kapcsolódás részemről a legtöbb amit tehetek. Amikor éppen nem mentor, akkor leginkább két fiú apja, a feleségem férje, és nem utolsó sorban zenész vagyok. Leginkább szaxofonon és gitáron játszom, főleg magyar népzenét.
Galyas Zoltán
Galyas Zoltán vagyok, zenész . Cimbalmon játszom.Gyerekkorom óta a zene tölti ki az életem.Jelenleg a Máltai Szimfónia Program koordinátora vagyok az Észak Alföldi Régióban.2020 októberében kezdtem el dolgozni a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnál.Kezdőként,rengeteg kérdéssel a fejemben vágtam neki a munkának,amiben segítségemre volt a program vezetősége,és az É.A.Régió munkatársai.Megérkezni szegregált iskolákba,a program szociális részét is erősíteni,kommunikálni nem megszokott környezetben,mind-mind kihívás és egyben felelősség.Felelősségel tartozni nem csak a családomért,hanem idegen emberekért,gyerekekért! Mára ez teljesen megszokott és természetes dolog lett az életemben,hogy kötödöm gyerekekhez,családokkal találkozok,szülőkkel beszélgetek,együtt örülünk sikereknek,problémákat próbálunk kezelni-megoldani! Koordinátori munkám mellett gitár oktatást tartok Nyírpilisen, és Piricsén.Sok-sok, zene iránt érdeklödő ,vagy csak közösségi programra éhes,vagy a hangszert akarja a kezébe venni,vagy a közelemben akar lenni típusú gyerek fontos,a munkám része.Nem tudok elmenni vagy tudomást sem venni róluk .Próbálok minden gyereknek valamilyen zenei élményt nyújtani,és ösztözni a közös játékba. Szeretem a munkámat.Szeretnék bizonyítani.Siekereket elérni a gyerekekkel.Látni ahogy felnőnek a növendékeim,és jó úton haladnak,megérte a belefektetett energia! Két kislányom van.Mindig is szerettem volna egy fiút.Most, a Szimfónia program bőven ellátott fiúkkal!
Mecskei Edina
Mecskei Edina vagyok, szociális munkás, szupervizor hallgató. A Szimfónia Programban 2013- ban kezdtem el dolgozni iskolai szociális munkásként, majd egy hosszabb „kitérő” után szociális mentorként lettem újra munkatárs 2021- ben. A Szeretetszolgálathoz visszatérve láttam, hogy ez a Program rengeteget fejlődött, az összes eddigi munkahelyem közül ez az, amiről úgy gondolkodom, hogy leginkább van értelme. Szociális mentorként szeretném átadni azt, hogy mitől sokkal több ez a Program a zenetanításnál, hogy keressük a miérteket és a hogyanokat és mennyi problémára tudunk hatékonyan válaszolni, ha csapatban dolgozunk. Büszke vagyok a módszertanunkra, amit a tapasztalataink hívtak életre. Ahogy egy kolléga fogalmazott: „a Szimfónia Módszertana egy fonál, amibe bele kell fonódni”. Siker az, ha minél több szál gyarapítja ezt a gombolyagot. Hiszem, hogy ez egy „szerelemprojekt” tud lenni a munkatársaknak. Hiszem, hogy ha van egy felnőtt a gyerek életében, aki hisz benne és tiszta szívvel kapcsolódnak egymáshoz, az sorsfordító tud lenni. Sajnos gyerekként többek között zenét tanulni sem volt lehetőségem, így most igyekszem felvenni a hangszeres fejlődés fonalát is. A gyerekekkel közösen tapasztalom meg, mennyire rögös az út, milyen nehéz a kitartás, hinni magamban, milyen könnyű zavarba jönni, lámpalázasnak lenni, s azt is, hogy milyen az „együtt”, az egymásra figyelés, az odafordulás, a sikerek közös átélése. A gyerekek a legigazabb „tükreim”, szeretek velük lenni, nevetni, mélyeket beszélgetni. A velük való kapcsolódás hatalmas felelősség és ajándék.
Nagy Kálmán
Nagy Kálmán vagyok, a Máltai Szimfónia program vezetője. HR tanácsadó, Andragógus, Coach és Hangmester/hangtechnikus vagyok. Gyerekkorom óta zenélek, a közösségépítés és a zenei fejlesztés egyaránt a szívügyem. 2012-ben érkeztem a Szeretetszolgálathoz, 2014-től dolgozom a Máltai Szimfónia Programban. Személyes küldetésem a fiatalok elkallódásának megállítása. Nincs annál szomorúbb látvány, mint amikor életek félre csúsznak, mert nem volt elég bizalom, önismeret, sikerélmény, hit és távlati célok. Azért szeretem a programot, mert itt összeér a zene és a segítés, mint egymást kiegészítő kategóriák. A folyamatos szakmai fejlődés lehetőségét és a minél mélyebb személyes megérintettség megtapasztalását szeretném megadni a kollégáknak.
Rácz Richárd
Rácz Richárd vagyok Jász - Nagykun és Heves megye koordinátora. Ez mellett zongorista vagyok és több zenekarban zenélek és hangszerelek. 2020. November 1 - től dolgozom a Máltánál. Amiért szeretek itt dolgozni: első sorban én nem hívnám teljes mértékben munkának, mivel egyrészt azzal tudok foglalkozni amire feltettem az életem, az pedig nem más mint a zene szinte minden formája. Másrészt személy szerint annyi új dolgot, élményt kapok a gyerekektől és az egész programtól, hogy már hivatássá vált számomra. Élmények: látni azt, hogy rengeteg gyerek szinte nem is látott testközelből hangszereket, de pár hónap tanulás alatt már másodszor tudtak kiállni a Zeneakadémia színpadára és csodálatos koncertet adni együtt az akadémia kiváló zenészeivel. Számomra ez az egyik legnagyobb élmény! De igazából szinte minden héten tapasztalok olyan élményeket az órákon, amikről regényeket tudnék írni. Az én mottóm: soha ne félj valami újat csinálni/tanulni, hiszem egy magányos amatőr készítette a bárkát és egy halom szakértő a Titanicot!
Szabó Anikó
Szabó Anikó vagyok, a Máltai Szimfónia program Borsod-Abaúj-Zemplén megyei koordinátora. Iskolai végzettségemet tekintve szociálpedagógus és ifjúságsegítő vagyok, a főiskola befejezése óta szociális területen dolgozom. 2019-ben kerültem a Magyar Máltai Szeretetszolgálathoz, a Máltai Szimfónia programban pedig a szociális terület az, amit tudok segíteni a munkámmal. Fontosnak tartom, hogy segítsem a zenetanárok és a gyerekek közötti bizalmi kapcsolatok kialakulását, munkánkkal és személyiségünkkel jó példát mutassunk a mélyszegénységben élő gyerekeknek, közösségi élményeket nyújtsunk nekik, a zenét használva eszközként pedig eredményeket érjünk el szocializációjukban és személyiségfejlődésükben.
Szádeczky-Kardoss Géza
Csellótanárként végeztem, előbb Budapesten, majd Grazban. Kis zeneiskolás koromtól fontos része volt az életemnek a zenekarban, közösségben zenélés. Meghatározó volt ebben, hogy a Szent István konziban tanultam, ahol nem csak a nagy múltú „István-zenekar” (ma Szent István Filharmonikusok) tagja lehettem, hanem érettségi után tanársegédként részt vehettem a „Tücsök-zenekar” és a zeneiskolai szimfonikus zenekar munkájában is, így szereztem meg első értékes pedagógiai tapasztalataimat. Életem meghatározó élménye volt, hogy mesterdiplomám után egy önkéntes évet Bolíviában tölthettem. Itt döbbentem rá, hogy milyen potenciál rejlik abban a tudásban, amit tanulmányaim során összeszedtem, hogyan válhat a zenekari műhelymunka nehéz sorsú gyerekek számára a kiemelkedés eszközévé. Hálás vagyok, hogy 2013 nyarán a monori Máltai jelenlétponton (akkor még önkéntesként) részt vállalhattam a Máltai Szimfónia születésében. Azóta voltam zenei koordinátor, 4 évig tanítottam Tarnabodon, de rövidebb ideig Monoron, Szendrőládon és a Zemplén utcában is. Jelenleg a Közép-magyarországi régió mentoraként dolgozom (ide tartozik Drégely u., Monor, Sárkeresztúr, Tatabánya, Zalakomár, Zemplén u.), Tatabányán pedig tanárként vagyok jelen.
Szendrő Szabolcs
Szendrő Szabolcs vagyok, a Máltai Szimfónia Program Dél-Dunántúli régiójának koordinátora, zenetanára. Zenész, informatikai mérnök, minőségirányítási szakember, masszőr, de legfőképpen egy ember vagyok, akinek fontos, hogy magából és más emberekből a legjobbat hozza ki. Kisgyermekkorom óta zongorázok, 15 éve basszusgitározok. 35 éve szórakoztatom a közönséget különféle zenei stílusokban hétvégente. A Máltai családban 2020 novembere óta dolgozom. Gitárt és basszusgitárt tanítok Cserdiben és Csökölyben. Hamar beláttam, hogy ez nem munka, hanem hivatás. Különös és építő kapcsolatok jönnek létre köztem és az általam tanított gyerekek között, akik számomra sokszor többet adnak vissza, mint bármi, amivel eddig találkoztam. A zene nyelvén kommunikálunk, megélünk együtt sok örömöt, játékot, szeretetet, hálát és felemelést. Hiszem, hogy az együtt töltött idő sokszorozva ad erőt és hitet, tartást és összetartást a gyerekek életében, amit szinte minden területen tudnak kamatoztatni.
Vörös Tamás
Vörös Tamás vagyok, cimbalom a főhangszerem de emellett gitározom és nagybőgőn is játszom. Tanárként Tarnazsadányban, Tarnabodon tanítok és az Észak Alföldi régiónak vagyok a mentora. Az életem meghatározó része a zene. Aktív zenészként rengeteg zenekarban és stílusban játszottam már és a világ nagy részét is bejártam ezáltal, Ázsiától Amerikáig. 2017-óta dolgozom a Szimfónia Programban ami rendkívül fontos számomra. Az első nap, amikor elkezdtem dolgozni tudtam, hogy a zene mellet a gyerekekkel való foglalkozás szívügyem lesz. Amellet, hogy zenélni tanítom a gyerekeket a szociális munka nagyon fontos számomra. A célom az hogy minél több gyereknek tudjak segíteni abban, hogy merjenek álmodni és amit kitűznek célt maguk elé azt bármilyen viszontagságok és akadályok ellenére próbálják elérni.